300 dagar

Har varit här i staterna i över 300 dagar nu. 10 månader! Fattar inte att jag ska hem om 2 månader. Lämna Boston för Götet. Hade nog inte riktigt klarat att åka hem om det inte var så att jag ska till Thailand och Vietnam en vecka efter att jag kommer hem. 
Familjen har den nya au pairen klar, som ska komma och ta hand om MINA ungar. Hon verkar iof väldigt trevlig, men det känns konstigt att någon annan ska komma och bo i "mitt" rum och typ ta över mina kompisar. Men jag är ju i alla fall säker på att hon kommer få ett bra år i den här familjen!!
 
Hela förra veckan var jag upptagen med att åka över halva USA, så hade inte riktigt tid med bloggen. Men här kommer en rejäl bildbomb från när farsan och GG var här!
De kom måndag eftermiddag då vi inte gjorde mer än att gå på restaurang (Olive Garden) in my hood. 
Tisdagen spenderades på Harvard Uni. Älskar ju att strosa runt på Harvard Square och pappa och GG fick se skolan och lite så. Trevligt trevligt.
 
 
På onsdag kollade vi in mina områden. Vi åkte till Bose headquarters eftersom pappa jobbar där och ville checka in det eftersom det ligger precis vid mig. Stort var det!!  Och brunch på Mel's blev det också, chokladpannkakor med sirap, jadå. 
På torsdagmorgon hyrde vi en bil och drog hela vägen till Niagara fallen. Det var en lång bilfärd men fett värt. Det var verkligen maffigt! 
 
 
Första kvällen i Niagara!
 
 
 
Vi hade lite otur med vädret, regn är inte så kul men vi tog ändå en dusch i fallen så det spelade faktiskt inte så jättestor roll. Haha
 
Här är vi nedanför fallen, i en båt.
 
 
 
Här är vi i fallen.
 
Papi badar fötterna i fallet
 
 
Jag och Fredrik står i fallet. Kan säga att det va inga torra kläder efter det där.
 
Och ovanför fallen!
 
Lite öl efter allt vatten.
  
 
 
På lördagsmorgon bilade vi tillbaka fast in till Boston för att bo på hotel där. Vi strosade runt ett litet tag i Boston, tog en öl på en bar och sedan var det dags föööööör HOCKEY! Boston Bruins - Detroit Red Wings! Grymt var det
 
Vinst för Bruins med 4-1
 
Och söndagen var det bara utforska Boston som gällde! På eftermiddagen lämnade de mig för att dra hem till Sverige!
 
 
Det var en sjukt grym vecka!! Gott att se grabbarna efter 10 månader, men nu är det ju som sagt bara 2 kvar...
Nu är det dags för mig att hämta Justin på soccer practice. Later
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0