Québec City

Tänkte göra ett försök att samanfatta min helt galet grymma helg i Québec City, Canada
Först och främst vill jag säga att jag var där med världens skönaste gäng. Självklart var Mary och Nadia med, inte kan jag göra något utan dom två galningarna... haha Nej men jag är så glad att jag har träffat så härliga människor! 
 
Resan började vid lunchtid i fredags. Vi hoppade på en buss som skulle ta oss 640 km och 10 timmar norrut!
 
 
Såg en New Hampshire regerstreringsskyllt när vi hade matpaus under bussresan. Diggar deras citat, "Live free or die". Jahopp...
 
Även om det var 10 timmar sittandes på den där förbaskade bussen så gick det helt okej snabbt. Vi blev avsläppta precis utanför hotellet vid 10 och då var det in på hotellrummet, byta till lite festligare kläder och ut på stan! 
Vi drog till en klubb som var nära hotellet som hette Le Boudoir. Grym klubb, så där stannade vi till det stängde. Väl på hotellet tyckte vi att det var waaaay too early för att sova (runt sisådär 4 am) så vi beställde pizza, vandrade omkring på hotellet, år doritos, snackade med vakterna och bara hade ett awesome avslut på kvällen.
 
 
Vi somnade gott någongång omkring halv 6. Pigga och glada efter 2-3 timmars sömn var det ut på äventyr i Quebec som gällde! Vi åkte på en guidad tur på tre timmar som tog oss runt omkring i stan. Guiden vi hade var besatt av pengar och jag och Nadia kunde inte riktigt hålla oss för skratt varje gång hon nämde antingen hur mycket något var värt eller hur kul det är att vara rik... Hon såg väldigt finsk ut också.
 
 
Och här har vi den finska pengafixerade guiden hahaha
 
 
Vid 12 va guidade turen slut. Det var en lame tur. Eller det var kul att se Quebec lite mer än vad vi hade gjort om vi bara hade vandrat omkring på egen hand, men man lyssnade inte direkt på vad hon sa, hon pratade bara om makt och pengar. Så vi använde tiden på bussen att tjöta istället! 
Lunch blev det på en pub vid hotellet! 
 
 
Lite shopping efter lunchen var ju ett måste. 20 dollar fattigare och ett par fräsha solbrillor rikare, då var jag lycklig! Urban Outfitters har ju för mycket snygga kläder och accessoarer!
SEN VAR DET JU DAGS FÖR UTGÅNG IGEN! 
 
 
 
Det var också en grym kväll och självklart var det läggdags lika sent som fredag kvällen (eller lördags morgon?). Trötta som as tog vi oss upp ur sängen för lite gott på starbucks innan det var dags för bussis igen.  Bussresan gick hyffsat snabbt och vips så var man hemma igen som om att man inte varit borta! Helgen gick så sjukt fort och jag hade satans kul. 
 
Idag var det back to reality, men det var fint att se Justin och Quin igen! Gjorde mina egna chicken nuggets här hemma ikväll vilket dom gillade. Imorgon är det gymmet direkt på morgonen som gäller sen är det bara tagga Mumford & Sons!!!!!!!!
 
Nu tänkte jag faktiskt sova lite. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0