Wayland!

Har haft en riktigt härlig (men jobbig) vecka i New York. Träffat sjukt sköna människor från hela världen som jag ska försöka hålla kontakten med!
Bussen gick från skolan vid 9 imorse och va framme vid halv 3. Vi stannade och käkade lunch och droppade av folk på vägen lite här och där. Precis när vi släppt av lilla Maja (från Sverige) precis efter gränsen till Connecticut, och vi kör förbi avfarten Sandy Hook/Newtown säger jag att jag känner igen Sandy Hook men jag och Frida kommer inte fram till vart det är jag känner igen det från, i alla fall, chauffören sätter på radion 5 sekunder senare och vad hör vi inte då. Att en 20-åring har gått in på Sandy Hook middleschool och skjutit 26 pers varav 20 stycken var barn, efter att ha skjutit sin egna mamma. Alla är helt skakis efter vad som har hänt typ. Värsta skolmassakern i amerikansk historia snackar dom om! Ush kan typ inte tänka på det, riktigt hemskt!
 
Men back to the bus, jag och resten av gänget på bussen hade det chill hela vägen vilket va gött, men när jag såg Brad (pappa) och Josefine (den gamla au pairen som åker på måndag) komma körandes för att plocka upp mig i den största SUVen jag någonsin sett blev jag nästan lite nervös. När vi kom till våran väg så kom Justin and Quins schoolbus samtidigt som vi kom så jag gick ut för att möta upp dom, och båda sprang allt va de kunde mot mig och skrek "Lovisa finally you're here aaah we love you". Kunde inte fått ett bättre välkomnande av dom! Och huset de har, wow!! Helt crazy. Jag går seriöst vilse i det just nu, kanske för att det finns två trappor upp till övervåningen och 16 rum... Sen finns det ytterligare en våning, och en stooor källare, där jag bor! Och området är jättefint det med! 
Vi klädde granen i eftermiddags och den blev jättesöt. Sen va det dags för en riktigt god middag! Lamburgers med allt möjligt till! 
Efter det har jag mest hängt med familjen, Joanna (mamma) gick igenom lite viktiga grejer bara och Quin försökte övertala mig att sova i hennes rum, men vi kom fram till att vi ska göra det en natt när jag har hand om dom hela kvällis också! Ah, allt är så bra! 
 
Nu ska jag försöka få lite sömn! Tror jag fick med allt det roliga som har hänt idag! Får bli mer update imorgon någon gång, då ska Josefine visa mig runt överallt! 
Så godnatt och sånt 

Kommentarer
Postat av: Modrem

Hej vår lilla sol! Skönt att höra att allt känns bra. P&K

2012-12-15 @ 10:02:32
Postat av: Anonym

Hej garshi!! Åh vad glad jag är att du skriver bloggen för då behöver jag aldrig mer prata med dig men vet ändå vad du gör... Love you garschii

2012-12-15 @ 16:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0